فرصت کمی باقیست ...
در زمان باقیمانده آمادگی خودتون رو به صورت رایگان در آزمون های هموا محک بزنید و درصد ها و تراز خودتون رو مشاهده کنید.
از اینجا کنکور آنلاین را شروع کنید


تاریخ انتشار : [1401-04-22] - تعداد بازدید : [769]

چند روزی است که با فروکش کردن تب و تاب کنکور سراسری 1401 بحث در مورد کنکور 1402 داغ شده است. موضوع بر سر تغییراتی است که مجلس میخواهد در کنکور اعلام شود و تأکیید هم دارد که باید از کنکور 1402 اجرایی شود.
اما مهمترین تغییرات این طرح چیست ؟
باتوجه به مطالب منتشر شده در خصوص طرح جدید کنکور میتوان به 2 موضوع مهم اشاره کرد.

  1. حذف دفترچه سوالات عمومی کنکور (دین و زندگی ، ادبیات فارسی ، زبان انگلیسی و زبان عربی)
  2. برگزاری دو نوبت آزمون کنکور در سال
هر دو این موضوعات موارد بسیار مهمی هستند و هیچکدام در طول نیم قرنی که عمر کنکور میگذر اجرایی نشده است. 

اما مشکل مجلس و سازمان سنجش کجاست ؟
بنا بر گفته آقای عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور هر تغییر اساسی در آزمون کنکور باید یک سال قبل به اطلاع داوطلبین کنکور رسانده شد به عبارتی تغییرات کنکور سراسری 1402 باید حداکثر تا نیمه تیرماه 1401 به اطلاع داوطلبین میرسید که این اتفاق نیافتاده است پس نمیتوان کنکور 1402 را به شیوه جدید برگزار کرد و ما فقط اجازه داریم تغییراتی در حد حذف برخی سرفصل ها یا در مواردی تغییر در ضرایب دروس تغییراتی ایجاد کنیم که آنهم به اطلاع داوطبین میرسد. اما از طرفی مدیرکل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید طرح تغییر کنکور تصویت شده است و طی چند روز آینده این طرح را ابلاغ خواهیم کرد و این ابلاغیه لازم الاجراست . 

حال باید دید زور مجلس بیشتر است یا رئیس سازمان سنجش.

پس داوطلبین کنکور تا همین لحظه نمیدانند برای کنکور سال 1402 که کمتر از یک سال زمان باقی است باید دروس عمومی را مطالعه کنند یا خیر ؟ هرچند ممکن است داوطبین دروس عمومی را در ماه آینده آخر مطالعه نمایند اما این حذف یا عدم خذف دروس عمومی موضوع مهمی هم برای داوطلبین هم برای معلمین و هم برای آموزشگاه ها و انتشارات ها میباشد. در صورتی که انتشاراتی کتب دروس عمومی را منتشر کند ممکن است دچار هزینه هنگفتی شود و دروس عمومی حذف شود. اگر انتشارات کتب را منتشر نکنند دروس حذف نشود در بازار کمبود منابع را شاهد خواهیم بود.

نظر شما داوطلب عزیز در مورد این موضوع چیست ؟ با حذف دروس عمومی موافق هستید یا مخالف ؟


پایان/.

[ برای متن کامل خبر کلیک کنید ]

تاریخ انتشار : [1401-04-22]
بلاتکلیفی داوطلبین کنکور 1402 ، طرح جدید یا طرح قدیم دعوای مجلس و سازمان سنجش
دانلود فایل
دانلود جمع بندی آیات و احادیث دینی دوازدهم
گروه : کنکور کارشناسی
باتوجه به نزدیک شدن با تاریخ برگزاری کنکور و نیاز به جمع بندی مطالب مطالعه شده در یک سال گذشته و اهمیت و حجم زیاد آیات و احادیث کتاب دین و زندگی 3 ، یک جزوه از مطالب و جمع بندی آیات و احادیث دین و زندگی 3 رو برای داوطلبین کنکور آماده کرده ایم. این جزوه مفید 20 صفحه ای را از ادامه مطلب بصورت رایگان دانلود نمایید.
دانلود فایل
دانلود جزوه 5 نکته کلیدی از زیست دوازدهم
گروه : کنکور کارشناسی
در این مطلب یک جزوه مختصر از 5 نکته کلیدی و مهم زیست پایه دوازدهم آماده کرده ایم. این 5 نکته به انتخاب خانم فاطمه آشوری راد رتبه برتر کنکور تجربی انتخاب شده است. لطفا توجه کنید این جزوه زیست دوازدهم دارای دو بخش و هر بخش دو فایل جزوه و پاسخنامه میباشد که هر 4 فایل در ادامه مطلب قابل دانلود است.بخش اول جزوه زیست دوازدهمدانلود جزوهدانلو
ارسال نظر
نظرات
بازخوانی نظرات کاربران ...
تبلیغات متنی
لینک شما اینجا



تبلیغات متنی
لینک شما اینجا
هموا آینده ای روشن

سایت آموزشی هموا فعالیت خود را در فروردین ماه سال 1396 با هدف کمک و فراهم نمودن امکانات آموزشی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور آغاز نموده است. از همین رو و با رسالت فراهم نمودن بستر آموزشی یکسان برای تمام دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور امکانات کاربردی فراوانی از جمله تخمین رتبه کنکور، انتخاب رشته کنکور، سامانه کنکور آنلاین، آزمون و فلش کارت های زبان انگلیسی را در سایت هموا به رایگان مهیا نموده است. امید است سایت هموا بتواند قدمی کوچک را در در مسیر عدالت آموزشی در سیستم آموزش کشور برداشته باشد.

آمار هموا
  • بازدید امروز : 948
  • بازدید روزگذشته : 3735
  • بازدید هفته گذشته : 12346
  • بازدید ماه گذشته : 54725